Akkreditált pedagógus továbbképzés
A program címe: Aflateen program – szociális és pénzügyi képzések oktatása – nevelése fiataloknak
A program engedélyszáma: PED/461/11/2021
A minősítés érvényességi ideje: 2026.10.31.
Megítélt továbbképzési pontérték: 30 kredit pont
Kiknek ajánljuk az Aflateen programot?
Minden olyan fiatalokkal foglalkozó szakembernek és pedagógusnak, akik szeretnének egy új, innovatív programot bevinni intézményükbe, ami által a fiatalok és szüleik tudatosabbá válhatnak az életük különböző területein, szociális és társadalmi hátterüktől függetlenül. A módszer és az ezt magába foglaló foglalkozástervek könnyedén alakíthatóak, beépíthetőek a már meglévő oktatási programba, új színt, ötletet, kreativitást és új szemlélet visznek a nevelés és készségfejlesztés hétköznapjaiba. A program kiemelten jól alkalmazható hátrányos helyzetű gyerekek oktatásában, a tehetséggondozásban és a felzárkóztatásban.
A képzés tartalmazza
- A program oktatásához szükséges Tanári kézikönyvet, ez képezi a gyakorlati oktatás alapjait, benne a kész foglalkozástervekkel, részletes leírásokkal a foglalkozások megtartásához.
- A teljes módszertan és szemlélet elsajátítását elméletben és gyakorlatban.
- Tapasztalatcserét.
- Új ötleteket, inputokat a fiatalokkal való foglalkozáshoz, fejlesztéshez, neveléshez.
Képzésünk interaktív, élményközpontú, partneri szemlélettel, nemformális oktatás eszközökkel valósul meg, ahol a résztvevő a tanulás mellett megtapasztalhatod a közösségi szemléletet, töltődhetsz, szakmai kapcsolatokat építhetsz.
Gyere el, jelentkezz képzésünkre!
Vigyél új ötleteket, ismereteket intézményedbe, munkádba!
Várunk szeretettel!
Az előírt tartalmi követelmények
- A résztvevők a tanfolyam végére ismerjék az Aflateen programot és a szervezetet. Ismerjék a program aktív és résztvevő szemléletét, sajátítsák el a módszereket, amelyekkel ezt meg tudják valósítani a későbbi munkavégzésükben.
- A résztvevő pedagógusok legyenek képesek a pénz, a megtakarítás és a kiadás fogalmát megismertetni a kisgyermekekkel a mesemondás módszerével.
- A pedagógusok tudják bemutatni a gyermekjogokat és a magasabb gondolkodási szintet igénylő kérdéseket a gyermekeknek a rajzolás módszerén keresztül.
- A tanfolyam végeztével a résztvevők legyenek képesek a megtakarítás, kiadás és részesedés fogalmait a dalok, játékok módszerével átadni a gyermekeknek.
- A résztvevők legyenek képesek tudatosítani és alkalmazni azokat a viselkedési formákat, amik a kisgyermekek szabad játékának biztosítását lehetővé teszik.
- Tudják bemutatni a helyi erőforrásokat és azok felhasználását és megőrzését a gyermekeknek, képesek legyenek támogatni a gyermekeket abban, hogy Aflatoun vásárt, kiállítást tervezzenek és szervezzenek.
7. A képzés során ismerjenek meg kirekesztés elleni módszereket.
8. Sajátítsák el az érzelmileg és fizikailag biztonságos környezet ismérveit, ismerjék a megteremtéséhez szükséges szemléletet, módszereket és feladatokat.
9. Tudjanak erőforrásként tekinteni a szabadtéri helyszínekre, tudjanak élni az Aflateen tananyag rugalmasságával, ami lehetővé teszi, hogy az egyéni/csoportos sajátosságoknak megfelelően alkalmazzák azt.
10. Stratégiát tudjanak készíteni a családok bevonására, a tananyag által biztosított konkrét eszközöket, módszereket használva.
11. A pedagógusok/facilitátorok legyenek képesek tudatosítani saját készségeiket és ezek alkalmazását a munkájuk során.
Az ismeretek számonkérésének módja
Szakmai beszámoló és feladatlap
a) formai követelmények értékelése
Alapkövetelmény a dokumentumok benyújtása, csatolmányokkal együtt. A szakmai beszámoló terjedelme minimum 9 oldal, a feladatlap 10 kérdésből áll. Ezeket a megadott elektronikus felületen kell benyújtani. A határidő a képzés végét követő 16. nap.
b) tartalmi követelmények értékelése
Szakmai beszámoló értékelése
Alapkövetelmény, hogy a képzés elvégzése után a résztvevők két héten belül tartsanak meg két foglalkozást a saját szervezetükben. Az egyik foglalkozás „kötelező” tartalmú, vagyis az egyik egy olyan feladat, amit a képzés során próbatanítással már megvalósítottak, a másik foglalkozás tetszőlegesen „választott” feladat. Ezekről, a szervezetükben megtartott tanítási gyakorlataikról és a képzésen szerzett ismereteikről, szakmai fejlődésükről adnak számot a személyes szakmai beszámolóikban.
Szükséges 2 db fotót is csatolni minden megtartott foglalkozásról. A fotók felhasználási jogáról előzetes szülői hozzájárulást kérünk.
A tartalmi követelmények értékelése egy pontozásos rendszer alapján történik, ahol alapkövetelmény, hogy résztvevők minden kérdésre adjanak választ.
Feladatlap és értékelése
Van egy 10 kérdésből álló, a tananyag legfontosabb ismereteit tartalmazó feladatlap, amit elektronikusan kell benyújtani. A határidő a képzés végét követő 16. nap.
A feladatlap értékelése Nem felelt meg/megfelelt/kiváló – aszerint, hogy minden kérdésre érkezett-e válasz, és hogy mennyire vált belsővé az elsajátított ismeret/tudás.
A jelentkezés feltételei
– iskolai végzettség: pedagógus
– megelőző szakmai gyakorlat: nem szükséges
– egyéb feltétel nincs
Javasolt munkakörök szakmai terület szerint: napközbeni gyermekfelügyelet, helyettes szülő, gyermekek átmeneti otthona, nevelőszülői hálózat, javítóintézet, gyermekotthon, területi gyermekvédelmi szakszolgálat, nonprofit területeken fiatalokkal dolgozó szakemberek.